Subject: FW: Õvi sidevõrk
From: "Annika Matson" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 13 May 2025 11:03:28 +0300

Tere

Palun registreerida mulle menetlemiseks.

Delta viit: 7.1-2/25/3522-2

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Lea Toomet <[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 13, 2025 10:56 AM
To: Annika Matson <[email-masked]>
Subject: RE: Õvi sidevõrk

Tere

Lisan parandatud projekti.

Lugupidamisega

Lea Toomet

Projekteerija

53038426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fiberup OÜ

Turu põik 4/1

50106 Tartu

From: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: neljapäev, 8. mai 2025 16:11
To: Lea Toomet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Õvi sidevõrk

Tere

*       Kui läbimatus sidekanalis paikneb kaabel, mis on kortermajadel
kasutuses ning kõrvale paigaldati uus sidekanal, mis läheb samuti
kortermajadesse, siis palun uurida tehnovõrgu omanikult / sideteenuse
pakkujalt, kas on võimalik viia läbimatust sidekanalist olev sideühendus
uude rajatud sidetrassi ning tagada kortermajade ühendus uue kaabli kaudu,
siis saab läbimatu sidekanali kasutusest kõrvaldada.

*       Varasema telefoni vestluse alusel kinnitasite, et olemasolevast
kaevust K04 läheb riigitee alt läbi uues kaitsetorus kaks 4-avalist
multitoru. Palun täiendada viidet projekti asendiplaanil.

*       Seletuskirja punktis 2.4 ei kajastu Rätsepa (79401:001:0049),
Väike-Rätsepa (79401:001:0050) ja Peedu (79401:002:0619) kinnistutele
rajatavaid sidetrasse. Palun täiendada seletuskirja.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Lea Toomet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 30, 2025 11:28 AM
To: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Õvi sidevõrk

Tere

Tegin punktides vastavad parandused.

*	Kuid punkt 1, kahjuks ei saa panna „kasutusest kõrvaldatud“ kuna
mõlemad mikrotorud on kasutusel. Hetkel, mis on märgitud olemasolev, oli
paigaldatud varemalt MTÜ Valguskaabli trassi paigaldamise ajal Õviküla
tarbeks, millele ma projektis kooskõlastust küsisin. Kahjuks oli projekti
ehitamise käigus antud sidekanal läbimatu, kuid sees on juba kasutuses
olev kaabel kortermajade tarbeks ja paigaldati kõrvale uus sidekanal.
Tollel ajal jäi antud mikrotoru seadustamata, kuna Kolliotsa tee ei
kuulunud vallale ja jäädi ootele, kui vald tee üle võtab. Ühesõnaga paras
segadus.
*	Paigaldatud sidekaev (41 km 6,35) jääb kuuluma Õviküla Seltsile –
ei ole päris MTÜ valguskaabli trassipeal. Edasi kasutatakse Valguskaablile
kuuluvat mikrotoru.
*	Peedu (79401:002:0619) kinnistu ees olev sidekaev jääb samuti
kuuluma Õviküla Seltsile.
*

Lugupidamisega

Lea Toomet

Projekteerija

53038426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fiberup OÜ

Turu põik 4/1

50106 Tartu

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 28. aprill 2025 15:56
To: Lea Toomet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Õvi sidevõrk

Tere

Kuna Transpordiameti 26.09.2024 väljastatud korralduse nr 1.1-3/24/714
alusel sõlmitud IKÕ lepingu kõik lisad läheksid muutmisele, sest osa
trassi, millele on IKÕ alad sõlmitud tehnovõrku ei paigaldatud või siis
jääb paigaldatud sidevõrk alast välja, tuleb olemasolev IKÕ leping
tunnistada kehtetuks. Lisame antud nõude projekti kooskõlastusele.

Majasisese ühise projekti läbivaatuse tulemusel palun teha veel mõned
korrektuurid:

*	Märkida projekti asendiplaani joonisel ja IKÕ plaanil kaevust K04
riigiteega nr 41 km 5,99  varem väljaehitatud MTÜ Õvi Külaelu sidetrass
(sinine) „kasutusest kõrvaldatud“ trassiks  ning lisada vastavasisuline
märge ka projekti seletuskirja.
*	Km 6,30–6,35 märkida projekti joonisele ikkagi lisaks varem
paigaldatud 1-avalisele mikrotorule ka projekti muudatusega paigaldatud
teine 1-avaline mikrotoru.
*	Vormistada IKÕ ala Pannapa ja Punapea kinnistute sideliitumiste
trassidele, mis kulgevad riigitee maaüksusel.
*	Palun täpsustada, kelle omandisse jääb MTÜ Valguskaabel
sidetrassile paigaldatud sidekaev (41 km 6,35).
*	Palun täpsustada, kus on MTÜ Õvi Külaelu piiritluspunktid MTÜ
Valguskaabel sidetrassist väljavõte tegemisel ja kelle omandisse jääb
Peedu (79401:002:0619) kinnistu ees olev sidekaev.
*	Projekti joonisel ei kajastu riigitee 41 km 6,85 Peedu
(79401:002:0619) kinnistu ette paigaldatud sidekappi, mis käesoleva
projektiga on kavandatud likvideerida. Palun täiendada projekti joonist.
*	Alloleval pildil kajastatud punktid on veidi vastuolulised, palun
korrigeerida. Projekti joonise kohaselt Endi kinnistule ei rajata
mikrotoru, vaid paigaldatakse kinnistu tarbeks sidekapp ning väljavõte
4-avalisest mikrotorust rajatakse (on rajatud) sama projektiga, millega on
Sopi kinnistule rajatav (rajatud), mitte olemas olev, sidetrass (4-avaline
mikrotorustik) ehk väljavõte 1-avalise mikrotoruga Sopi kinnistule
rajatavast sidetrassist (4-avalisest multitorust) tehakse Auto kinnistule
ja Endi kinnistu tarbeks paigaldatavale sidekapile.

Antud väljavõtte asukohast läheb edasi piki Kolliotsa teed samuti
4-avaline multitoru. Kas see saab samuti alguse kaevust K04 ja riigiteega
ristub kaitsetorus kaks 4-avalist multitoru?

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Lea Toomet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, April 23, 2025 12:41 PM
To: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Õvi sidevõrk

Tere

Olen nõus teie seisukohaga.

Lugupidamisega

Lea Toomet

Projekteerija

53038426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fiberup OÜ

Turu põik 4/1

50106 Tartu

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: kolmapäev, 23. aprill 2025 12:38
To: Lea Toomet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Õvi sidevõrk

Tere

Tuginedes allolevale kirjale ja projekti joonistele saame aru, et
riigiteega nr 41 km 5,99 lõikuvana on riigi transpordimaale ühe ja sama
omaniku (MTÜ Õvi Külaelu) jaoks paigaldatud teadlikult kaks sidetrassi
~1,8 m vahega, neist üks teadlikult ebaseaduslikult.  Selline riigimaa
(riigivara) kasutamine ei ole Transpordiameti vaates vastuvõetav. Kuna
varem paigaldatud riigiteega nr 41 km 5,99 ristuv sidetrass ei olnud
kasutuskõlblik ning seetõttu rajati uus sidetrass, ei nõustu
Transpordiamet andma maad kasutada tehnovõrgule, mis on maha jäetud ja
kasutuskõlbmatu.

Lähtudes antud asjaoludest ning et uue trassi osas tuleb sõlmida uus IKÕ
leping, jääme oma varasemale seisukohale, et Transpordiameti 26.09.2024
väljastatud korralduse nr 1.1-3/24/714 alusel tuleb sidetrassi esialgsele
asukohale sõlmitud isiklik kasutusõiguse leping lõpetada.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Lea Toomet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, April 22, 2025 11:17 AM
To: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Õvi sidevõrk

Tere

Tegelikkusses ongi need mõlemad sidetrassid olemas.

Lugupidamisega

Lea Toomet

Projekteerija

53038426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fiberup OÜ

Turu põik 4/1

50106 Tartu

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: teisipäev, 15. aprill 2025 17:06
To: Lea Toomet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Õvi sidevõrk

Tere

Tänan teostusjoonise eest.

12.07.2024 Transpordiametile kooskõlastamiseks saadetud projektis oli
projekteeritud Riigitee nr 41 km 5,99 paiknevast sidekaevust K04
sideühendus Õvioru (79401:002:0205) kinnistule (vt lisatud Pilt 02.png).
Sama sidetrassi kajastatakse nüüd esitatud muudetud projektis
olemasolevana (pildil Pilt 01.png rohelise värvusega) ning sellele on
sõlmitud riigimaa kasutamiseks isikliku kasutusõiguse leping.

Edastatud teostusjoonisest nähtub, et sidekaevust K04 on rajatud
riigiteega ristuv uus sidetrass (lisatud pildil Pilt 01.png punase
värvusega), millest on lisaks kooskõlastamiseks esitatud muudetud
projektile ehitatud välja ka uus liitumine Õvioru (79401:002:0205)
kinnistule (vt lisatud teostusjoonis T1205-24_Õvi_side_.pdf). Meie
varasemast telefonivestlusest sain aru, et olemasolev riigiteega ristuv
sidetrass ei olnud kasutuskõlblik ning seetõttu rajati uus sidetrass.
Lähtudes antud asjaolust ning et uue trassi osas tuleb sõlmida uus IKÕ
leping, tuleb Transpordiameti 26.09.2024 väljastatud korralduse nr
1.1-3/24/714 alusel sidetrassi esialgsele asukohale sõlmitud isiklik
kasutusõiguse leping lõpetada.

Palun eemaldada uuest projekti versioonist kõnealune kasutuskõlbmatu
sidetrass (lisatud pildil Pilt 03.png sinise värvusega) ning esitada
projekt Transpordiametile uuesti kooskõlastamiseks.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Lea Toomet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, April 14, 2025 3:21 PM
To: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Õvi sidevõrk

Tere

Saadan parandatud projekti ja teostusjoonise.

Lugupidamisega

Lea Toomet

Projekteerija

53038426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fiberup OÜ

Turu põik 4/1

50106 Tartu

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.